onsdag den 26. januar 2011

pilehøst Winter 2010-2011

Så er høste begynd og min første mark har givet rigtig pænt, det blev klippet ned i går ved hjælp af min gode ven Ole "sønderjyde" . Råvildte har kaste sin kærlighed på min amerikaner og mine Salix koriyanagi 'Rubykins. men der er da heldigvis nok til at lave stiklinger :-)
Jeg har ladet en stor del stå af alle de nye pil der blev sat sidste år, for så kan jeg selv sætte flere pilestiklinger i år. Jeg må dog inrømme at forsøget med at sætte pil uden plastik ikke gik godt , jeg har simplehen ikke fået lagt nok flis på og ukrudt har vokset op igennem flisen. :(
Jeg har også høste noget båndpil hos en bekendt , men der er desværre alt for mange sideskud på , så der vil ikke være meget tilbage efter sortering.
Pil høstet hos en ven i Give var en rigtig fin portion :-) , mest bleu som er en af de sorter jeg er helt vild med samt rød amerikaner , i Give har råvildte heldigvis ikke hørt om at rød amerikaner smager godt :-).

2 kommentarer:

  1. Dejligt at høre at du er tilfreds med høsten, Birgitte.
    Lige nu har vi megen sne, så det kunne vare længe endnu, før jeg kan begynde. Men hvem ved? måske får vi pludseligt nogle dage med tøvejr, sneen forsvinder, og der kan høstes.
    Lene

    SvarSlet
  2. Hej Lene , ja vi har været så heldig at sneen forsvandt her i området og ikke nok med det , vi havde faktisk rigtig dejlig vejr til at høste i :-), jeg håber du snart kan komme igang med at høste din pil :-)

    SvarSlet