søndag den 1. maj 2011

klematis montana


Et lille sidespring til klematis montana. Det er en utrolig smuk klematis med tidlig blomstring. Den blomstre på sidste års tilvækst, så man beskære den normalt ikke.
Skulle vinteren have været for hård , fryser den tilbage og blomstere ikke, men normalt blomster den så det efterfølgende år. Jeg glæder mig altid til at den blomstre , men har også prøvet at der ikke kom blomster og det typisk når der har været en hård vinter. Jeg skære den engang imellem tilbage , for ellers bliver den alt for volsom her på min væg. Jeg har prøvet at plante den oppe i et lille stykke skov , som vi har anlagt i den gamle hønsegård, det ser ud til at jeg har held med det , så nu handler det bare om at den også kan finde op igennem træerne.
Næste vinter vil jeg prøve at lave en form for beskyttelse af pil til den jeg har her på væggen, for det nu sjovest når den blomstre.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar