lørdag den 22. maj 2010

Flet med bark



Efter den pragtfulde regn så kom solen og varmen, og det kan få pilestiklingerne i gang skal jeg love for, men jeg er bare ikke helt så glad for varmen for jeg får det skidt når det bliver for varmt, så hvad kan man så lave , jo man kan side i skyggen og lave drinksbakker af pilebark :-)
Jeg havde jo bestil en Strap-cutter fra lædderiet i Århus, men havde bare slet ikke nået at prøve den , så det var tid nu !.
Inspireret af Piletossen , købte jeg flet med naturens materialer af Jette Mellgren, det er en dejlig bog , med masser af inspiration .
Da jeg var fardig med at flette af den friske dugpilbark , lage jeg bakken i pres natten over, for ellers er den vist for ujævn til at sætte lette glas på .
mon ikke jeg skal prøve at lave en lille kurv næste gang.
Desværre har jeg slet ikke den mængde dugpil til rådighed som jeg gerne ville have, det må der rådes bod på næste år.
Jeg går og overvejer om de sidste 6 dugpilviljer jeg har ladet stå, om det mon er for sent at prøve at sætte dem som stiklingereller om jeg bare skal snuppe bakken fra dem. forløbig har jeg lige noget mere dugpil der er klippet ned til at afbarke så jeg kan lave flere drinksbakker .

1 kommentar:

  1. Skønne små glasbakker, Birgitte.
    Hvis du beslutter dig for at lave stiklinger af de sidste dugpil, tror jeg at det sagtens kan lade sig gøre at få dem til at spire endnu.
    Lene

    SvarSlet