onsdag den 21. juli 2010

pilebark


Det alt for varmt til de store udfoldelser, men man kan jo da altid side og pille lidt bark af i skyggen. Så jeg spadserede en lille tur ned i marken for at klippe et par store stokke. Det var ikke den alm saks jeg havde taget med men en god felco ørnenæb.
I min gamle pilemark er der nu gået utøj i det , men de må altså klare sig så godt de kan .
Samtidig kikkede jeg lige til alle mine pilestiklinger , de gro godt men carl jensen har jeg ikke det store held med , der mange der ikke kommer af dem , jeg ved ikke hvorfor.
Barken tørre hurtig, man kan enten bruge en elastik eller en klemme til at holde rullen sammen i løbet at 1 eller 2 dage er barken så tør at du kan fjerne klemmen, og rullen holder så faconen.

2 kommentarer:

  1. Ser ud som en hyggelig syssel med flot bark som resultat.
    Forhaabentligt giver utoejet i pilen ikke de store problemer med sideskud m.m. Et eller andet er i min Black Maul for andet aar i traek. Jeg kan ikke se nogen biller, lus eller lignende; men pludseligt - efter at have groet flot til ca. 3/4 meter - standser vaeksten og hundredvis af sideskud kommer paa alle planter. Oev!
    Lene

    SvarSlet
  2. uha , det håber jeg sandelig ikke , det ser umiddelbart ud som om at det kun er bladene de små røde spise af. Et enkel sted var der 3 grene der var visne helt ind, og nogen af mine rosmarin er tørre ud :(
    Og ja det er en hyggelig sysel at afbarke, det knap så sjov at klippe stokkene for der er en masse klæg dernede, og de bider .

    SvarSlet