lørdag den 10. juli 2010

pilefilter til havedammen


28 graders varme har vi i skyggen og ikke meget vind, husbonden har trukket vandingsmaskinen ud så alle mine nye pilestiklinger ikke skal lide tørkedøden .
Hvad skal man ellers lave her i varmen ? Jo jeg har længe ville lave et pilefilter til havedammen i håb om at det vil spise det overskydende nitrat i vandet samt det fosfor som ophopes i havedammen , og som er skyld i at algerne gror vildt godt , med grøn vand som følge.Som du ser er karet ikke helt fyldt op med pilestiklinger, men det kommer. 544 stiklinger skal der i den lille balje .Ellers sker der ikke det helt store , pilen gror god og guldpilen blev klippet ned , så må vi se hvad det giver af resulttat til efteråret.

2 kommentarer:

  1. Wow, Birgitte, 544 stiklinger i det lille kar? Det lyder ret spændende, hvor kan jeg finde flere oplysninger om det projekt?
    Lene

    SvarSlet
  2. uha, jeg ved ikke helt hvor du kan finde oplysninger om det , men jeg skal nok kommentere mere på dette filter det ganske vist, men jeg fik iden til mit lille filter , da jeg faldt over siden http://www.pilerensning.dk/Pilerensningsanlaeg.htm

    SvarSlet