fredag den 8. april 2011

Pil og krukker

Så fik jeg endelig købt nogle dejlige krukker hos bilka, tip fandt jeg på Claus Dalbys blog, de er godtnok ikke beregnet til at stå ude om vinteren, men pyt de var billige , har fyldt ral i bunden, sat en bomuldsvæge ved så der kan suges vand op fra underskålen om sommeren, om vinteren kommer de ind og stå koldt men frostfri.
Tippet med vægen har jeg for nogle små urtepotter jeg har til krydderurter i køkknet, det rigtig smart ;-) .
På Dalby's blok har jeg set nogle fine lilla kål, dem vil jeg lige have kigget efter om jeg kan finde, for de vil se godt ud i bunden af krukken , ellers må jeg spekulere på om mon de små kugleprimulaer skal i istedet , jeg elsker nemlig lilla og grøn sammen. Det flettede træ jeg har sat i krukken er flette som belgisk flet i lestershire diks, det som sagt tidligere 4 x 6.
Jeg købte 2 krukker , og vil så prøve at flette et træ direkte i den anden potte :-).
Jeg kunne godt fristes til at købe et par krukker mere , jeg syntes nemlig de er vildt flotte, og så har de den forden at hundene ikke graver i dem !
Jeg har ikke de store erfaringer med uglaserede potter, jeg håber ikke der er for stor fordampning på dem .

Ingen kommentarer:

Send en kommentar