søndag den 27. februar 2011

trøfler

Viste du at trøfler også kan leve i symbiose med pil, nu går jeg så og tænker på om mon de hassel og egetrær jeg har der er podet med trøffel kan spredes til mine pil...
det ville jo være helt vildt fedt. Nu går der desværre stadig en del år inden jeg finder ud af om mine hassel og egetræer danner trøfler overehovdet, da jeg først plantede mine første "trøffeltrær" i 2007 og 2008 . der skal jo en masse ting til for at det lykkes.


Det vare også en del år inden mine hassel bliver så store at jeg kan klippe grene til flet . ja store var de ikke da jeg modtog dem, men de var alle livskraftige og lever alle den dag idag.

2 kommentarer:

  1. Hmm, jeg vidste ikke, at man sådan kan pode træer med trøfler.
    Det glæder jeg mig til at høre mere om.
    Lene

    SvarSlet
  2. jeg ved ikke ret meget om det , jeg har importeret planterne fra frankrig. du kan læse mere om det på http://www.ninaweb.dk/havedam/truffle.htm , der henviser jeg blan. til http://www.truffefrance.com/Default.asp?PGFLngID=1, nu er det så jeg håber at jeg måsk kunne være heldig at hvis der overhovedet er trøfler på mine fine importerede trær at de så vil forplante sig til pilen senere hen ! ;-)

    SvarSlet