torsdag den 3. marts 2011

Høstsegl


Inspirret af how to cut willow the old fashin way af Steen H. Madsen endte jeg med at det blev et must for mig at få et gammelt høstsegl, så jeg kontaktede Steen h. Madsen der som den eneste have den rigtige slags til håndlavede høstsegl til salg på hjemmesiden. Desværre havde Steen ikke flere på lager , så han henviste mig direkte til smed Frederiksen, så det kunne gå lidt stærkere , jeg fik en snak med Frederiksen og en uge efter dumpede mit høstsegl ind med posten . Husbonden monterede den på et træskaft i første omgang , det skal der nu udvikles lidt på samt der skal monteres et håndtag lige som på en krykke.
Det simplehen pragtfuld at gå oprejst og høste med et høstsegl , fuglen synger og du kan høre naboens hund står og gør , det så knapt så pragtfuld . Det går faktisk ret stærkt med sådan en lille snild sag. Selv følgelig kan det rent tidsmæssig ikke hamle op med hækklipperen , men jeg behøver ikke hjælp fra andre på denne måde, så jeg kan høste når det passer mig :-).
det ser ikke ud af meget på billedet , men tro mig det er et stykke værktøj der er alle pengene værd, og det lavet på the old fashion way, så den skal aldrig slipes , hvis jeg passer den godt .
Se også den anden fil Steen H. Madsern har lavet.
Al pil er nu høstet fornær en bette håndfuld Alba som jeg først vil " sommerhøste " i April og mine rosemarinpil er heller ikke høstet.

2 kommentarer:

  1. Det ser jo legende let up på videon.
    Lene

    SvarSlet
  2. Jammen Lene , jeg lover dig det er lige så let som Steen får det til at se ud, det handler om det rigtige stykke værktøj. :-)

    SvarSlet