torsdag den 24. marts 2011

pilemarken 1 2011

Så er den første del af pilemarken færdig.
det blev til 1500 stiklinger
Vest
200 Hyllinge salix purpurea fra Vivian
100 Fransk flødefarvet - Salix Belle Isle: arresø
100 Wellecs –ukendt: arresø (Salix Purpurea wellechs fundet på nettet)
150 long bud tiandra gruppe egen avl
100 Rød Americanna - Salix fracilis americanna: arresø
200 LSD Leicestershire Dicks Purpurea gruppen fra Vivian
100 Carl Jensen L.N.N - Salix purpurea tenuifolia: arresø
100 Noir De Villaine - Salix triandra: arresø
100 Laurbær pil - Salix pentandra amurum arenarie: arresø
50 H.C. Andersen egen avl
50 Americaner - Salix fracilis americanna af egen avl
100 Bleu Salix Purpurea x Daphnoides egen avl
50 Dragepil Salix Sachhalinensis Beth
100 Troldpil - Salix matsudana tortuosa: arresø

Øst
1500 sat I marts 2011 (dem mod syd)

og så har jeg lige bestilt 1000 rød americaner og 550 Bleu.
så jeg skal lige på farten og købe 1 stykke plastik mere på 10x25 meter .
I den gamle pilemark fra sidste år har jeg sat 25 Hakuro Nishiki mod øst ved siden af mine rubykins. Har også lavet et snoet træ af 3 halvlange Rubykins som rådyrne havde ladet stå til mig. Der kan jeg se det er vigtig at pilen er lige tykke ellers er det svært at at sno dem ordenlig. Jeg glæder mig vildt til at jeg skal på kursus i flet med levende pil , men det skal der nok komme en lille historie om , når jeg har været afsted.

2 kommentarer:

  1. Ja, det er sjovt at arbejde med levende pil. Er det hos Anne Mette Hjørnholm, at du skal på kursus?
    Lene

    SvarSlet
  2. Ja det er det da , hun er den der er nærmest her i området, Vivian har faktisk også et kursus under aof....i skive . men nu fik jeg jo lige set på Anne Mette's side hun havde kursus en dag hvor jeg kunne... :-)

    SvarSlet