torsdag den 17. marts 2011

Små pakker med posten


I går kom der 2 pakker med posten og det jo altid så spændende :-)
Den ene indeholdt nogle stiklinger af typen Salix integra 'Hakuro Nishiki' den har brogede blade :-) , dem er jeg rigtig glade for, og glæder mig vildt til at de vil spirre, så 1000 tak for dem .
Den anden pakke indeholdt bogen "bogen om pil" anden udgave/ genoptryk. Da jeg fik lov at låne den gamle bog om pil i sidste uge og ikke kunne få lov at købe den , fik jeg en trang til om man mon ikke kunne købe en , det var ikke helt let , men via google fandt jeg frem til at der faktisk var en som stadig havde nogle eksemplare til salg , jeg sendt en mail til ham og et par dage efter fik jeg mail tilbage at: yes , der var skam nogle tilbage. Hvis der er nogle af jer der er interesseret kan i lige send mig en note , så kan i få Valdemar Kappels email adresse.
I sidste uge satte jeg nogle pilekviste i vand for at bringe forår i stuen , jeg må nok sige at selv om det var over en månde siden at alba var klippet og bare sat i gragen er den yderst spiringsvillig, det sammen kan jeg sige om Carl Jensen, men den var det ikke så langtids siden jeg havde høstet. Dragepilen var høstet en 4 dage og havde ligeledes ligget ude i garagen.
I dag går en del af min tid med at smale sten i marken.....

Yes , når man har haft en stendyng liggende i hjørne af en mark , og når man så får den fjernet , så ligger der altid noget tilbage, desvære blev det jævnet ud med maskine så området blev 3 gange så stort !!
Nu er jeg så igang med rugbrødsmaskinen for at fjerne dem der ligger tilbage, for ellers kan jorden bestemt ikke bruges til noget som helst !

3 kommentarer:

  1. Det var da et træls arbejde med de sten, Birgitte! Om foråret har vi mange sten i græsset langs indkørslen (fra snerydning) og jeg bruger en løvrive. Hvis dine sten ikke ligger alt for dybt i jorden, kan du måske prøve det?
    Lene

    SvarSlet
  2. jeg er bange for de sten er for store til løvriven :-( , men tak for tippet. jeg har et andet sted med små sten hvor tippet kan bruges :-)

    SvarSlet
  3. Hej Birgitte (og velkommen på min blog).
    Jeg vil bare lige sige, at også jeg har et par eksemplarer liggende af "Bogen om pil" - hvis du skulle få mange henvendelser.
    Kh. Lene

    SvarSlet