tirsdag den 20. april 2010

pilemarken

Vi er ved at etabler en pilemark, der skal lægges flis på for husbonden vil ikke se på det plastik, og jeg må da også indrømme at jeg er heller ikke vild med tanken om plastik som jeg vil kunne se fra stuen, derfor laver vi et forsøg med pil uden plastik og med flis.
Husbonden havde set den fine cykleanhænger i Steen H.Madsens kurve med hjørner, det inspirrede ham til at lave den vogn i ser i baggrunden til at lægge flis ud med, og det funger skam rigtig godt.
Årene vil vise om pilen kan klare sig, i år skal der holdes pinlig rent mellem rækkerne og så håber jeg jeg kan så kløver til vildte mellem rækkerne næste år som jo så og kløver smaler jo godning til mine pil , så jeg håber jeg kan slå 2 fluer med et smæk :-)

Der er sat ca. 2500 stiklinger i år fordelt på 14 sorter.
de 1400 stiklinger har jeg købt hos hærvejens pileflet , resten er nogle jeg har fået hos venner , samt klip fra min egen pil .

på nordsiden af vejen er der sat fra øst
Ardenner pil 1 rk
Amerikaner: Salix fragilis Americana 2 rk.
Ural 2 rk
Tiandra 2 rk
Vestbirk sø 100
Salix koriyanagi kim. S.purpurea var.japonica Nakai. 50 1 rk
Americaner 5 rk
Blues 4 rækker
Purpurrea 2 rk
Carl Jensen 1
English rod fra Jess 2 rk
Peteres pil 1 rk sort ukendt
Maries pil 1 rk sort ukendt
Fransk fløde 4 rk sort ukendt
Ole grøn 3 rk sort ukendt
Ole 1 rk sort ukendt
Ole rød 3 rk sort ukendt måske rød amerikaner
Ole grøn 3 rk sort ukendt

på sydsiden af vejen fra øst
Ren purpurea 4 rk
Long bud 4 rk
Leicestershire Dix 4 rk
H.C. Andersen 4 rk
Dugpil pommersk : Salix dapnoides 2 rk
Dugpil kaspisk : Salix daphnoides acutifolia 2 rk
Carl Jensen: Salix purpurea tenuifolia 4 rk.
Bleu: Salix purpurea Daphnoides 4 rk
Black maul 4 rk
Rød Belgier 4 rk

1 kommentar:

  1. Hej. Flot side du har. Jeg håber, du har lyst til at se min. www.hsm-kreativtvaerksted.blogspot.com

    SvarSlet